Vlna slávy platforiem založených na princípe zdieľanej ekonomiky siaha v posledných rokoch poriadne vysoko. Po úspešných projektoch z oblasti turizmu, ubytovania a transportu prichádza na trh slovenská online platforma Workshop.sk, ktorá už čoskoro jednoducho a efektívne sprístupní vzdelávanie pre lektorov, firmy aj jednotlivcov. Oslovili sme dvoch lektorov s dlhoročnými skúsenosťami, aby ju otestovali. Či už ste začínajúci kouč alebo skúsené vzdelávacie eso, ich postrehy by vás mohli zaujímať hneď z niekoľkých dôvodov, ktorými sú napríklad efektívne prepojenie s klientmi a minimálna operatíva okolo kurzu.
Platforma Workshop.sk poskytuje lektorom priestor, kde môžu zdieľať vzájomné synergie, tvoriť a ponúkať svoje služby. Do vzdelávania prináša lektorom, firmám aj jednotlivcom slobodu, flexibilitu a ľahkosť. Jednoducho a efektívne spája tých, čo sa chcú vzdelávať s tými, čo vzdelávajú, pričom na technologickej úrovni je účtovníkom, IT odborníkom, obchodníkom, marketérom a supportom v jednom balíku. Ak Vás projekt zaujal, viac info nájdete na www.workshop.sk.
Skúška HR ohňom
Ostrieľaní lektori Marián Krajčík a Michal Hamar testovali platformu. V HR svete nie sú žiadnymi nováčikmi. Maroš má 12-ročné a Michal viac ako 7-ročné skúsenosti v oblasti ľudských zdrojov ako HR špecialista, konzultant, tréner a kouč. Obaja plánujú ponúkať svoje kurzy a služby cez platformu, pretože ju považujú za užitočný nástroj pre lektora - nováčika aj skúseného harcovníka. Prečítajte si ich ďalšie postrehy, rady a odporúčania.
Marián Krajčík sa zapojil do projektu Workshop, pretože očakáva že mu spolupráca „prinesie jednoduchšiu organizáciu otvorených kurzov a cestu k ľuďom, ktorí majú záujem o vzdelávanie sa.“ Platformu vníma ako výrazný benefit, ktorý umožní lepšie prepojenie medzi lektorskou komunitou a záujemcami o vzdelávanie sa. „Najviac však oceňujem zjednodušenie uverejňovania kurzov a možnosť osloviť viac ľudí. Uľahčenie celej administratívy okolo organizácie kurzu tiež poteší,“ hodnotí skúsený kouč. Marián predpokladá, že mu Workshop prinesie viac a hlavne nových klientov.
Jednoduchý pre klientov, transparentný pre lektorov
Michal Hamar verí, že sa vďaka platforme stretne s novými ľuďmi naladenými na rovnakú vlnovú dĺžku. „Projekt má v sebe určitú kvapku odvahy. Je veľa kvalitných projektov a rozvojových aktivít, ktoré sa ťažšie presadia na trhu. A to najmä z dôvodu, že sa potenciálnym účastníkom rozvoja nechce hľadať niečo nové a siahnu po prvej ,,overenej“ voľbe, ktorá v konečnom dôsledku nemusí byť správna. Na tomto projekte sa mi páči jednoduchosť pre záujemcov rozvojových aktivít a transparentnosť pre nás – lektorov.“ Michala tento jedoduchý nástroj pre lektorov nadchol už pri prvotnej prezentácii projektu. „Priznám sa, že som sa prestal stopercentne sústrediť a sám som začal rozmýšľať, ktoré svoje rozvojové aktivity by som na Workshop na začiatok umiestnil.“
Kvantita v prospech kvality
Michal vidí veľký potenciál v rýchlej a jednoduchej možnosti kurzy vytvoriť a vypustiť ich do sveta. „Platforma zároveň vytvára určitý filter kvality vďaka podobným kategóriám kurzov na jednom mieste, a tak sa aj my budeme môcť neustále zlepšovať, napríklad pri tvorení obsahu svojich kurzov.“ Workshop odbremení lektora od bežných drobných úkonov, čo v konečnom dôsledku ušetrí kopu času. Navrhne a určí štruktúru, dokáže prepojiť kurz s profilom lektora a je jednoducho vyhľadateľný na stránke. „Mne osobne sa páči možnosť prepojenia so sociálnymi sieťami a spárovania v kalendári pomocou pár klikov,“ hovorí Marián Krajčík. Okrem iného získa lektor aj prehľadný feedback svojich kurzov. „Výhoda pre firmy a potenciálnych klientov je v tom, že si na jednom mieste môžu nájsť kurzy, o ktoré majú záujem a zároveň si ich môžu porovnať a dozvedieť sa viac o lektoroch a spätnej väzbe od predošlých účastníkov. Vypadne zdĺhavé vyhľadávanie a preklikávanie cez množstvo webových stránok,“ hovorí Marián Krajčík.
V úlohe PR manažéra
Nájsť si klientov môže byť pre lektorov obtiažne, prípadne finančne náročné. A to sa netýka iba začiatočníkov! Platforma pomôže lektorom, ktorí si nemôžu dovoliť PR či marketingové aktivity alebo ich z akýchkoľvek dôvodov nerealizujú. „Veľmi efektívne ich zviditeľní na sieti, kde ich nájde cieľová skupina. Workshop sa bude o propagáciu starať sám,“ tvrdí Krajčík. Túto službu poskytuje bezplatne. Michal bežne nevyužíva PR samého seba ako lektora, skôr kladie dôraz na kurzy alebo značku, pod ktorými ich realizuje. Na Workshope chce prvýkrát promovať kurzy pod svojím menom a sám je zvedavý na ohlasy. „Vlastné PR aktivity veľmi nevyužívam. Práve preto si myslím, že Workshop bude veľká a významná pomoc.“